poniedziałek, 18 listopada 2013

Wytrawne muffinki


W końcu doczekałam się foremki na muffinki ale dlaczego wcześniej jej nie kupiłam? Teraz żałuję, że tak późno ją odkryłam. Ale lepiej późno niż wcale i od razu postanowiłam wykorzystać foremkę. Swoją przygodę z muffinkami zaczęłam od wytrawnych babeczek.Bardzo udany debiut.



Składniki:
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka mleka
  • 100 g masła
  • 2 jajka
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • pół papryki pokrojonej w kostkę
  • 100 g pokrojonej szynki lub polędwicy
  • 100 g startego sera żółtego
  • po pół łyżeczki suszonej bazylii, oregano i tymianku

Wykonanie:

W jednej misce bardzo dokładnie wymieszamy suche składniki: mąkę, proszek do pieczenia, sól. W drugiej misce także bardzo dokładnie mieszamy mokre składniki: mleko, roztopione masło, jajka. Do miski z suchymi składnikami wlewamy mokre składniki i całość mieszamy bardzo szybko (tylko do połączenia się składników, grudki w cieście są dopuszczalne, natomiast zbyt długie mieszanie składników mokrych z suchymi, powoduje, że muffinki mogą być twarde).Łączymy dodatki z ciastem. Całość należy szybko wymieszać.Blachę wykładamy papilotkami i napełniamy ciastem.Pieczemy przez 20-25 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C.




3 komentarze:

  1. Wyglądają smakowicie! P.S. w przepisie dwa razy pojawia się papryka ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na muffiny nigdy nie jest za późno! Pamiętam jak ja pierwszy raz zrobiłam swoje, rozpłynęłam się po pierwszym kęsie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo lubię wytrawne muffinki:) najlepsze na ciepło i od razu do zjedzenia:) i ładnie Ci wyrosły:)

    OdpowiedzUsuń